خانه / مقالات / تناسب اندام / ۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

شما هم دوست دارید در سال ۹۸ لاغرتر شوید، اما دیر به فکر افتاده‌اید؟ اکثر مردم از همین حالا برای رسیدن سال نو برنامه‌های مختلفی ریخته‌اند. همچنین خوب می‌دانند که کدام عادت‌های بد آن‌ها در سال قبل مانع رسیدن به آرزوهایشان شده‌ است. ۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

از طرفی همه ما گاهی اوقات انقدر درگیر روزمرگی می‌شویم که دیگر حذف عادت‌های بد پاسخ‌گو نیست و بهترین کار، گنجاندنِ عادت‌های خوب در زندگی است.

در این مطلب، گروه djbaz عادت‌های ۶ دقیقه‌ای فوق‌العاده‌ای که می‌تواند شما را برای سال ۹۸ لاغر و عضلانی کند آموزش داده شده است. این راهکارها را برای تناسب اندام سریع به کار گیرید. ۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

۶ شگرد ۶ دقیقه‌ای برای لاغرتر شدن

جدا کردن محل خواب گوشی‌ها

اکثر ما عادت داریم گوشی موبایل را در کنار تخت خوابمان بگذاریم تا صبح زود با صدای زنگ گوشی از خواب بیدار شویم، کافی است کمی پول خرج کنید و یک ساعت زنگ‌دار ساده بخرید.

جای هیچ نگرانی نیست، در زمان قدیم هم مردم بدون موبایل از خواب بیدار می‌شدند! احتمالاً با خود می‌گویید چرا باید این کار بکنیم؟ زیرا نگه داشتن گوشی کنار تختخواب زمان شروع خوابتان را عقب می‌اندازد. حتی اگر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از خوابیدن هم گوشی خود را کنار گذاشته باشید، بازهم نور آبی رنگی که دقایقی قبل به چشمتان خورده نظم همه چیز را برهم خواهد زد.

اگر به دنبال خواب راحت بوده و می‌خواهید فردا انرژی بیشتری داشته باشید، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب گوشی را حداقل یک متر از خودتان فاصله دهید و ساعت زنگ‌دارتان را برای فردا کوک کنید.

بگذارید بدنتان نفس بکشد

احتمالاً همین حالا که مشغول خواندنِ این مطلب هستید، تعداد نفس‌هایتان کمتر شده است. این در حالی است که تنفس نقش مهمی در سلامت بدنتان دارد.

وقتی نفستان را حبس می‌کنید فشار بیشتری به بدنتان وارد می‌شود؛ علم هم گفته ما را تأیید می‌کند. در مطالعه‌ای که روی دو گروه ۱۰ نفره صورت گرفت، به یکی از دو گروه گفته شد تا در ۲ ست ۱۰ دقیقه‌ای تمرین تنفس انجام داده و گروه دیگر ۲۰ دقیقه پشت سرهم کتاب بخوانند.

سپس محققان بزاق دهان هر دو گروه را مورد بررسی قرار دادند. در براق دهان افرادی‌که مشغول تمرین تنفسی بودند، مقادیر کمتری سیتوکین یافت می‌شد، از طرفی سیتوکینِ ترشح‌شده در بزاق دهان عامل اصلی بروز استرس و التهابات است.

سعی کنید روی تعداد و کیفیت تنفس تمرکز بیشتری داشته و تصور نکنید که همه چیز به صورت غیرارادی اتفاق می‌افتد.

بدنتان را بکشید

لطفاً انجام حرکات کششی را فقط به صبح‌ها، آن هم بعد از رختخواب موکول نکنید. در طول روز هم می‌توانید از فواید این تمرینات بهره ببرید و به بدنتان خون بیشتری برسانید. حرکات کششی یکی از دوستان بسیار صمیمی ورزش است و اگر اشتباهاً ورزش نمی‌کنید، پس حداقل حرکات کششی انجام دهید.

همین حرکات کششیِ ساده عضلات را قوی‌تر کرده و انعطاف‌پذیری و سلامتیِ بدنتان را تضمین می‌کند. حالا ببینید اگر ورزش کنید چه اتفاقاتی برای بدنتان خواهد افتاد. یادتان باشد که اگر به این حرکات بی‌محلی کنید، خیلی زود عضلاتتان کوتاه و باریک شده و دچار آسیب‌دیدگی‌هایی مثل کمردرد خواهید شد.

برگ‌های سبز بیشتری بخورید

استفاده از برگ‌های سبز اصلاً کار پیچیده‌ای نیست. کافی است خوردنِ سالاد و سبزی‌جات را به برنامه غذاییِ روزانه‌تان اضافه کنید. این برگ‌های سبز منبع فوق‌العاده‌ای برای تأمین ویتامین‌های A، C، E و K بوده و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرطان سینه و معده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آرزوی بدنتان را برآورده کنید

۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

اگر به فکر سلامتی و شادی بدنتان هستید، بد نیست این چند روز باقی‌مانده به عید یکی از آرزوهای او را برآورده کنید. یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایی که بدن شما دارد، انجام تمرینات منظم یک برنامه ورزشی حرفه‌ای است.

بدن شما دیگر از زندگی بی‌تحرک و یک‌نواخت روزانه خسته شده و نیاز به کمی تنوع دارد. اگر هنوز برنامه ورزشی مخصوص ندارید، می‌توانید از راهنمایی کارشناسان djbaz استفاده کنید.

مدیتیشن کار کنید

۶ عادت ۶ دقیقه‌ای که در سال ۹۸ شما را لاغرتر خواهد کرد!

مدیتیشن از آن دسته تمریناتی است که عادت‌کردن به آن مثل عادت به دویدن، شنا و پوشیدنِ جوراب‌های جفت کار سختی است! اما کافی است چند هفته‌ای به خودتان وقت دهید.

انجام این تمرینات به قدری استرس، اضطراب و حتی خستگی را از بدنتان دور می‌کند که خیلی زود عاشق مدیتیشن خواهید شد. با ۱۰ دقیقه تمرین شروع کرده و آرام‌آرام ۱ دقیقه به این زمان اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

قطعاً بارها جمله «پیشگیری بهتر از درمان است» را شنیده‌اید. این جمله در مورد تحرک و ورزش هم شدیداً صدق می‌کند.

اگر می‌خواهید خیلی سریع لاغر شوید، اما حوصله ورزش‌کردن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز شروع کنید؛ همچنین در کنار پیاده‌روی از شگردهای این مطلب را برای لاغرتر شدن به کار گیرید.

اگر هم قصد دارید که برای همیشه به‌طور تضمینی لاغر و متناسب شوید، پس فرصت را از دست ندهید و با ثبت نام در برنامه ورزشی آنلاین djbaz خیلی زود به هدفتان برسید.

درباره‌ی attar

حتما ببینید

ورزش صبحگاهی و تأثیر شگفت انگیز آن روی مغز

ورزش صبحگاهی و تأثیر شگفت انگیز آن روی مغز

برای شما هم ورزش صبحگاهی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست و همیشه با صبح …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *