خانه / مقالات / سبک زندگی / مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

چگونه با 10 ایده ساده و کم هزینه از خود مراقبت کنید

زندگی امروزی همگی ما زنان به نوعی پر از مشغله های کوچک و بزرگ شده است و به عنوان همسران و مادران، بیشتر وقت خود را صرف مراقبت از دیگران می کنیم. این کار خوب و عالی است، اما تا زمانی که مراقبت از خودمان را هم فراموش نکنیم. احتمالا اصطلاح هواپیمای در حال سقوط را شنیده اید، قبل از اینکه ماسک اکسیژن خود را به دیگری دهید باید خودتان از آن استفاده کنید. اگر حال خودتان بد است، زندگی تان سرشار از استرس و خستگی باشد، مطمئنا نمی توانید به بقیه کمک کنید. اگر فکر می کنید برای مراقبت کردن از خودتان و عوض کردن حال و احوالتان به مقدار زیادی پول نیاز دارید، پیشنهاد می کنم دوباره فکر کنید. ایده هایی که در ادامه ذکر می شوند کاملا رایگان یا کم هزینه هستند. پس بد نیست به آن ها نگاهی انداخته و آن ها را عملی کنید. مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

1- شکلات بخرید

 نمی خواهم بگویم برویم برای خودمان شکلات گران قیمت بخریم، اما ما حق داریم گاهی به خودمان جعبه های شکلات خوشمزه هدیه دهیم. فیتنس

2- در پارک قدم بزنید

 از خانه بیرون رفتن یکی از بهترین راه های رهایی از خستگی های روزانه است، و اگر هم قدم بزنید بسیار عالی می شود. اگر دوست دارید وقت خود را به تنهایی سپری کنید تنها بیرون بروید، در غیر این صورت فردی که در کنار او لحظات خوبی سپری می کنید را با خود همراه کنید. مراقبت از خود با 10 ایده ساده و کم هزینه

3- هر روز 30 دقیقه برای خود وقت بگذارید

 برای خیلی از افراد اگر برنامه روی کاغذ قرار نگرفته باشد به احتمال زیاد از انجام آن خودداری می کنیم پس 30 دقیقه در روز را در برنامه هایتان فقط به خودتان اختصاص دهید و هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

4- یک فنجان قهوه با دوست خود بنوشید

فرقی نمی کند بیرون بروید یا در خانه باشید، فقط از سپری کردن وقت خود لذت ببرید و با دوست خود یک چای یا قهوه بنوشید.

5- شمع روشن کنید

شمع معطر برای خود روشن کنید. جالب است بدانید بوها می توانند حال ما را عوض کنند. شمعی با عطر و رایحه دلخواه خود خریداری کرده و هر زمان که تمایل داشتید آن را روشن کنید.

6- یک حمام شیک ترتیب دهید

یک حمام شیک و دوست داشتنی برای خود ترتیب دهید. نیازی نیست حتما به مراکز تخصصی مراجعه کنید، می توانید از روغن دلخواه خود، کمی نمک حمام خوش بو و یک شمع و موزیک دلخواهتان استفاده کنید و از حمامتان لذت ببرید.

7- ناخن هایتان را لاک بزنید

 کافیست لاک دلخواه خود را بردارید 10 دقیقه وقت بگذارید و رنگی زیبا به انگشتانتان هدیه دهید.

8- بنویسید

نوشتن افکار، موضوعاتی که ذهنتان را درگیر می کند، احساساتتان، هر آنچه در ذهنتان است، یکی از بهترین راه های در ارتباط بودن با خود است. یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید و هر آنچه را که ذهنتان را درگیر کرده است بر روی کاغذ آورید.

9- فیلم کمدی تماشا کنید

شوخی و خنده برای داشتن ذهنی سالم مفید هستند. همچنین خنده برای رهایی از استرس مفید می باشد، بنابراین، یک فیلم یا سریال کمدی ببینید

10- مهارت یا علم جدید یاد بگیرید

اینکه چیز جدیدی یاد بگیریم در کل، هیجان انگیز است. یک زبان جدید، مهارت جدید، هنر جدید یا در یک کلاس جدید مرتبط با موضوع دلخواهتان شرکت کرده و لذت ببرید.

حالا دیدید چه راحت و آسان می توانیم از سلامت ذهن و بدنمان مراقبت کنیم. برای مراقبت از خود نیازی به هزینه زیاد نداریم.

از شما متشکريم که تا انتهای اين مقاله با ما همراه بوديد. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در ميان بگذاريد، همچنين اگر ايده يا نظری در رابطه با مطلب حاضر داريد، خوشحال مي شويم آن را با ما در ميان بگذاريد.

درباره‌ی attar

حتما ببینید

10 گام مهم برای ایجاد انگیزه در رسیدن به هدف

10 گام مهم برای ایجاد انگیزه در رسیدن به هدف

10 گام مهم برای ایجاد انگیزه در رسیدن به هدف در دنیای امروز با تمامی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *