خانه / مقالات / تغذیه سالم / لاغری سریع : آسان ترین روش لاغری سریع و کاهش وزن در ۳ قدم آسان

لاغری سریع : آسان ترین روش لاغری سریع و کاهش وزن در ۳ قدم آسان

راه های زیادی برای کاهش وزن و لاغری سریع وجود دارد. به هر حال بیشتر آن ها شما را گرسنه و ناراضی خواهند کرد. اگر شما اراده آهنین ندارید پس گرسنگی باعث خواهد شد که به سرعت از برنامه هایتان دست بکشید. برنامه ای که در اینجا طرح ریزی شده خواهد توانست اشتهای شما را به شدت کاهش دهد و به شما در رسیدن به وزن مطلوب بدون احساس گرسنگی کمک کند. همچنین این برنامه می تواند متابولیک بدن شما را نیز بهبود بخشد. لاغری سریع : آسان ترین روش لاغری سریع و کاهش وزن در ۳ قدم آسان

ما در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم که شما را با راههایی بجز عمل های جراحی لاغری مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک و .. آشنا کنیم .

از شکر و نشاسته کمتر استفاده کنید

مهمترین قسمت رژیم غذایی و لاغری سریع ، کاهش قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) است. با کاهش میزان شکر و کربوهیدرات، میزان گرسنگی شما پایین می آید و شما کالری کمتری مصرف خواهید کرد. در این هنگام بجای سوزاندن کربوهیدرات برای انرژی، بدن شما شروع به تغذیه از چربی های ذخیره شده می کند.

یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات ها این است که سطح انسولین بدن را کاهش می دهد و  آب و سدیم را از کلیه های شما خارج می کند. این کار سبب کاهش آب غیر ضروری بدن و لاغری سریع می شود. کاهش حدود ۴ کیلویی وزن بدن در این شیوه رژیم غذایی در هفته اول بسیار معمول است.

پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل منبع پروتئین ، منبع چربی و سبزیجات کم کالری باشد. ساختن وعده های غذایی در این روش به طور خودکار مصرف کربوهیدرات را به میزان توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز بر می گرداند. البته در خوردن پروتئین نباید زیاده روی کنید.

منابع پروتئین:

  • گوشت: گوشت گاو، مرغ، گوشت بره و غیره
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، میگو، و غیره
  • تخم مرغ

سبزیجات کم چرب:

در خوردن سبزیجات نیازی به نگرانی نیست. شما می توانید تمام بشقاب خود را پر کنید و لاغری سریع را تجربه کنید. رژیم غذایی مبتنی بر گوشت و سبزیجات، شامل تمام فیبرهاست.

منابع چربی:

در روز ۲ الی ۳ وعده غذایی بخورید. اگر خود را گرسنه حس کردید وعده چهارم را هم به برنامه خود اضافه کنید. از خوردن چربی نترسید، زمانی که در حال قطع کربوهیدرات و چربی از رژیم غذایی خود هستید در واقع به شکست نزدیک می شوید. این امر سبب رها کردن برنامه تان می شود. بنابراین نیاز است آنها را به صورت مناسب و محدود در برنامه غذایی خود داشته باشید. لاغری سریع : آسان ترین روش لاغری سریع و کاهش وزن در ۳ قدم آسان

 سه دفعه در هفته وزنه بلند کنید

شما برای کاهش وزن و لاغری سریع احتیاجی به ورزش کردن در این برنامه ندارید، اما ورزش توصیه می شود. بهترین گزینه این است که ۳ الی ۴ بار در هفته به باشگاه ورزشی بروید.  گرم کنید و کمی وزنه بلند کنید. اگر برای اولین بار است که به باشگاه می روید بهتر است از یک حرفه ای مشورت بگیرید.

با بلند کردن وزنه، شما کالری زیادی را می سوزانید و از کاهش سرعت متابولیسم بدن شما (که یکی از عوارض جانبی لاغری سریع و کاهش وزن است) جلوگیری می کند. اگر وزنه بلند کردن گزینه مناسبی برای شما نیست، انجام بعضی تمرینات مانند راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن کافی است.

لاغری سریع

۱۰ نکته برای کاهس آسان تر وزن

در اینجا ۱۰ راهنمایی برای کاهش وزن حتی سریعتر نیز وجود دارد:

  • یک صبحانه با پروتئین بالا بخورید. خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا باعث کاهش میل و مصرف کالری در طول روز می شود.
  • اجتناب از نوشیدنی های شیرین و آب میوه. اینها چیزهایی هستند که بیشترین چاقی را می توانند برای شما به همراه داشته باشد و اجتناب از آن ها می تواند به کاهش وزن بدن شما کمک کنند.
  • نیم ساعت قبل از غذا آب بخورید. مطالعات نشان داده اند که آب آشامیدنی نیم ساعت قبل از غذا باعث کاهش وزن در طی ۳ ماه خواهد شد.
  • مطالعات نشان می دهد که فیبر می تواند چربی را به خصوص در ناحیه شکم کاهش دهد . مکمل های فیبر مانند گلوکومنان نیز می توانند به این مساله کمک کنند .
  • نوشیدن قهوه یا چای. اگر شما اهل چای یا قهوه هستید، به هر اندازه ای که می خواهید کافئین بنوشید و متابولیسم بدنتان را از ۳ تا ۱۱ % بیشتر کنید.
  • غذاهای کامل بخورید رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهای کامل شروع کنید زیرا سالم تر هستند. از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.
  • غذا را به آرامی میل کنید سریع خوردن غذا سبب افزایش وزن در طول زمان خواهد شد.  هنگامی که سرعت غذا خوردن را کاهش می دهید احساس سیری خواهد داد و هورمون های کاهش وزن را افزایش می دهد.
  • هر روز خودتان را وزن کنید مطالعات نشان می دهد که افرادی که هر روز خود را وزن می کنند خواهان کاهش وزن بیشتری هستند و مدت زمان طولانی تری آن را حفظ می کنند که این امر به لاغری سریع آن ها کمک می کند.
  • خواب شب خوبی داشته باشید. خواب ضعیف یکی از قوی ترین عوامل خطر برای افزایش وزن است، بنابراین مراقبت از خواب بسیار مهم است.

کاهش وزن با چه سرعتی انجام می شود ؟

شما می توانید در هفته اول ۲ تا ۵ کیلوگرم وزن کم کنید بعد از آن کاهش وزن پایدار می شود. اگر شما برای اولین بار در حال گرفتن رژیم غذایی هستید، همه چیز به شکل سریعتری اتفاق خواهد افتاد. وزن بیشتری کم خواهید کرد.

برای چند روز اول، شما ممکن است احساس عجیب و غریبی داشته باشید. بدن شما برای تمام این سال ها کربوهیدرات ها را سوزانده است، بنابراین ممکن است زمان زیادی برای عادت کردن بدن به سوزاندن چربی ها نیاز باشد. پس از چند روز اول، اکثر مردم احساس خوبی از خود نشان می دهند، حتی انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارند. پس ناامید نشوید!

رژیم کربوهیدرات کم سلامت شما را به روش های مختلفی بهبود می بخشد :

  • قند خون : سبب کاهش قند خون و لاغری سریع می شود.
  • تری گلیسیرید : این رژیم غذایی تری گلیسیرید را کاهش خواهد یافت.
  • کلسترول LDL : سبب کاهش کلسترول بد می شود.
  • HDL:  کلسترول خوب را بالا می رود.
  • فشار خون : فشار خون را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.
  • عموما برخی افراد رژیم های لاغری را با استفاده از قرص آتورواستاتین ادامه میدهند که باید با پزشک مشورت شود .

شما لازم نیست برای کاهش وزن خودتان را با گرسنگی عذاب دهید

با کاهش میزان کربوهیدرات و کاهش سطح انسولین، محیط هورمونی را تغییر خواهید داد و باعث می شود بدن و مغز شما بخواهند وزن را کاهش دهند. این امر سبب کاهش اشتها و گرسنگی و در نتیجه لاغری سریع می شود.

 

  •  لاغری سریع
  •  لاغری سریع ران
  •  لاغری سریع با ورزش
  •  لاغری سریع پاها
  •  لاغری سریع در یک ماه

لاغری سریع صورت

 


درباره‌ی attar

حتما ببینید

همه چیز درباره معجزه BCAA در بدنسازی

همه چیز درباره معجزه  BCAA در بدنسازی

بارها مکمل BCAA برای باشگاه خریده‌اید، ولی هیچ اطلاعی در مورد آن ندارید؟! پس لازم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *