خانه / مقالات / تغذیه سالم / در فصل بهار چه بخوریم

در فصل بهار چه بخوریم

در فصل بهار چه بخوریم!؟

امروزه هر زمان که هوس خوراکی یا سبزیجاتی را داشته باشیم به راحتی می توانیم آن را در فروشگاه های مختلف پیدا کرده و مصرف کنیم. اما آیا به نظرتان بهتر نیست محصول هر فصل را در همان فصل مصرف کنیم تا بدن سالمتر، قوی تر داشته باشیم و مواد مغذی همان فصل به تک تک سلول های بدنمان برسد؟! از آنجایی که فصل بهار به تازگی شروع شده پس بد نیست شما هم در جریان باشید تا بدانید چه سبزیجات و میوه های بهاری را در بهار مصرف کنید بهتر است . در فصل بهار چه بخوریم!؟  تناسب اندام

سبزیجات بهاری بخوریم

آرتیشو

آرتیشو، یک ماده غذایی کاملا بهاره است. آرتیشو را به مدت یک ساعت در قابلمه بجوشانید، سپس با کره و سیر میل کنید. همچنین آرتیشو را به پیتزا، سس پاستا یا سالاد هم می توان اضافه کرد. در فصل بهار چه بخوریم!؟

مارچوبه

گرچه شما هر زمان در طول سال می توانید این ماده غذایی را خریداری و مصرف کنید، اما هرگز به اندازه مارچوبه بهاری خوشمزه نخواهد بود. مارچوبه را به صورت کباب، بخار پز یا در کنار غذا مصرف کنید.

هویج

هویج، را می توان با کره بادام زمینی به عنوان میان وعده مصرف کرد. در سالاد، کنار غذاها و به تنهایی هم قابل مصرف است.

کلم برگ

کلم برگ، در فصل بهار تازه آن را تهیه کرده و استفاده کنید. کلم برگ منبع غنی کلسیم است. برگ های سبز آن را در سالاد استفاده کنید تا مواد سالم به بدنتان برسد و اشتهایتان بخاطر رنگ سبز آن زیاد شود.

رازیانه

رازیانه، تا حدی شبیه کرفس است، با یک قسمت پیازی شکل که بخشی از قسمت خوردنی آن است. آن را به قسمت های ریزی تقسیم کرده و با روغن زیتون و سیر سرخ کنید تا زمانی که لطیف و خوش طعم شود سپس با جعفری تازه یک دقیقه طبخ داده و میل نمایید.

خردل سبز

این ماده غذایی، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های آ و ک است. برگ های خام را به سالاد اضافه کرده یا بخارپز و جوشانده آن را مصرف کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی های تازه برداشت شده بهاری، این سیب زمینی ها را می توان آب پز، له یا سرخ کرد و با کره و تخم مرغ و مقداری پنیر میل نمود.

ریواس

ریواس را می توان با کیک ها و شیرینی های خوشمزه بهاری درست کرد و یا حتی به تنهایی تنه ریواس را خورد فقط مراقب باشید برگ های آن را نخورید زیرا سمی هستند.

اسفناج

اسفناج، را در سالاد در کنار کلم، کاهو، سیر، گوجه و خیار مصرف کنید سالادی سالم و خوشمزه به عنوان وعده غذایی سالم است. همچنین اسفناج را می توانید به املت خود اضافه کرده و طعم تازه به املتتان بدهید.

میوه های بهاری خوشمزه

میوه ها همیشه به راحتی قابل دسترس و خوردن هستند کافیست یک گاز کوچک به آن ها بزنید. صد البته میوه های بهاری در فصل بهار راحتتر و تازه تر در اختیارمان قرار می گیرند.

زردآلو

زردآلو، میوه خوشمزه و ظریف و آبداری است که می توان آن را در سس، کبابی یا به صورت خام مصرف کرد. زرد آلو تازه مدت زمان زیادی سالم باقی نمی ماند پس هرچه زودتر آن ها را مصرف کنید.

توت فرنگی

توت فرنگی، کیک توت فرنگی، سالاد میوه، ژله توت فرنگی، اسموتی توت فرنگی و… این لیست ادامه دارد. توت فرنگی سرشار از ویتامین ث است.

آووکادو

آووکادو، سرشار از چربی مفید است. آووکادو را در سالاد، ساندویچ استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید آووکادو مدت زمان زیادی سالم باقی نمی ماند پس هرچه زودتر پس از خریداری آن را مصرف کنید.

اگر یک آشپز ماهر باشید می دانید که هر فصل غذا و میوه مخصوص خودش را می طلبد پس در فصل بهار از مواد غذایی مانند : نعنا، جعفری، نارنگی، پیاز کوهی، گشنیز، شوید، پونه کوهی، درمنه، اکلیل کوهی و شاهی بیش از دیگر فصول سال استفاده کنید.

از شما متشکريم که تا انتهاي اين مقاله با ما همراه بوديد. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در ميان بگذاريد، همچنين اگر ايده يا نظري در رابطه با مطلب حاضر داريد، خوشحال مي شويم آن را با ما در ميان بگذاريد.

درباره‌ی attar

حتما ببینید

همه چیز درباره معجزه BCAA در بدنسازی

همه چیز درباره معجزه  BCAA در بدنسازی

بارها مکمل BCAA برای باشگاه خریده‌اید، ولی هیچ اطلاعی در مورد آن ندارید؟! پس لازم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *