آرایش و زیبایی

خواص اسیدهای چرب امگا 3 برای پوست

استفاده از ویتامین های ضروری برای پوست چیزی است که سلامت پوست شما را تضمین میکند حال چه این ویتامین ها از طریق رژیم غذایی تامین شوند چه شما آنها را به صورت جداگانه مصرف کنید! در مقاله بهترین مکمل برای پوست، اسیدهای چرب امگا 3 را به شما معرفی کردیم و در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل مفید بودن امگا 3 برای پوست بپردازیم پس با فیتنس مگزین همراه شوید:

اسیدهای چرب امگا 3 چه هستند؟

اسیدهای چرب امگا 3، یکی از چربی های سالم هستند. امگا 3 ها که جزء اسیدهای چرب ضروری هستند، در مواد غذایی مختلفی وجود دارند، از جمله دانه ها، آجیل، ماهی و غیره. در شکل مکمل، این چربی ها معمولا در قالب روغن ماهی یا روغن بذر کتان یافت می شوند. این چربی از روغن های ماهی های چرب یا از بذرهای کتان گرفته می شود؛ به علت محتوای بالای اسید چرب امگا 3 این مواد غذایی. این چربی سپس برای سهولت استفاده به شکل کپسول بسته بندی می شود. فرم های دیگری از مکمل های اسید چرب امگا 3 نیز وجود دارند اما روغن ماهی و روغن بذر کتان، متداول ترین آنها هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 چگونه به پوست شما کمک می کنند؟

امگا 3ها، مزایای زیادی برای پوست دارند. آنها دارای اثرات ضدالتهابی قدرتمند هستند که به کاهش التهاب و قرمزی/تورم -هم در پوست و هم در بافت عضلانی- کمک می کند. این خواص ضدالتهابی به خصوص برای افراد مبتلا به اختلالات پوستی مانند اگزما و درماتیت و پسوریازیس مفید هستند. اما فواید امگا 3 بسیار فراتر از آن بیماری هاست.

این ها برخی از مزایای اسیدهای چرب امگا 3 می باشند:

  • از سلامت پوست پشتیبانی می کند.
  • خواص ضدالتهابی دارد.
  • به کاهش قرمزی کمک می کند.
  • برای درمان اگزما، درماتیت و پسوریازیس مفید است.
  • حساسیت پوست را کاهش می دهد.
  • به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.
  • رطوبت رسانی.
  • به کاهش استرس کمک می کند (که می تواند از آسیب پوستی مرتبط با استرس جلوگیری کند).
  • به کاهش حساسیت به خورشید کمک می کند.
  • برای سلامت کلی مهم است.

سلامت پوست شما ارتباط نزدیکی با مصرف اسیدهای چرب امگا 3 شما دارد. بسته به رژیم غذایی تان، ممکن است در حال حاضر مقدار مناسبی از این چربی های ضروری را دریافت کنید. از سویی دیگر، مگر در صورتی که شما مقدار زیادی ماهی و سایر غذاهای غنی از امگا 3 مصرف کنید، احتمالا مقادیر مناسب از آن را دریافت نمی کنید. اسیدهای چرب امگا 3، مکمل های خوبی برای افزایش سلامت پوست هستند و همچنین می توانند به حمایت از سلامت کلی و تندرستی ما کمک کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 را چگونه مصرف کنید؟

همان طور که گفته شد، اسیدهای چرب امگا 3 معمولا به شکل روغن ماهی یا روغن بذرکتان موجودند. هر دو فرم معمولا به شکل کپسول بسته بندی می شوند اگرچه روغن بذر کتان در بطری های بزرگ نیز در دسترس است. صرف نظر از نوعی که شما انتخاب می کنید، باید دستورالعمل های مربوط به دوز مصرف را دنبال کنید. این مکمل ها معمولا باید با غذا مصرف شوند و اگر ترجیح می دهید، می توانید دوز مصرفی را به دو قسمت تقسیم کنید.

عوارض جانبی اسیدهای چرب امگا 3

روغن ماهی و روغن بذر کتان می توانند باعث برخی مشکلات گوارشی از جمله نفخ، گاز، تهوع و غیره شوند. مصرف یک دوز با یک وعده غذایی و یا استفاده از فرمول های آهسته رهش می تواند به کاهش این اثرات کمک کند. برخی از مردم پس از مصرف روغن ماهی متوجه طعمی شبیه ماهی در دهانشان می شوند؛ این نیز می تواند بوسیله مصرف دوزتان با غذا و یا منجمد کردن کپسول ها قبل از مصرف کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: مجله تناسب اندام

لینک منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن