خانه / مقالات / تناسب اندام / بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

افتادگی سینه بعد از زایمان و شیردهی، مسئله آزاردهنده‌ای برای اکثر خانم‌هاست؛ به این دلیل آزاردهنده است چون آن‌ها هم به زیبایی چهره و هم تناسب اندام علاقه‌مندند و همیشه دنبال راهکارهایی برای جذابیت بیشتر می‌گردند. بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

به همین منظور ازجمله موارد مهم برای خانم‌ها، زیباییِ سینه‌هاست و شُلی و افتادگی سینه می‌تواند دغدغه بزرگی برایشان باشد. حتی بعضی وقت‌ها این مشکل به حدی می‌رسد که باعث افسردگی و کاهش اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود. پس برای اینکه همیشه بدنی خوش‌فرم داشته باشید،‌ به پیشنهاد کارشناسان ورزشی، در کنار رعایت رژیم غذایی کم‌کالری و سالم، حتماً از برنامه ورزشی استفاده کنید. بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

مقصران افتادگی سینه

به جز بارداری و زایمان، عوامل دیگری از جمله، افزایش سن، یائسگی، بیماری تنفسی و سرطان، مصرف بیش‌ازحد الکل، نیکوتین و نوشیدنی‌های گازدار، کاهش و افزایش وزن، تغذیه ناسالم، ورزش خودسرانه و استفاده از لباس زیر نامناسب باعث شُلی و افتادگی سینه می‌شوند.

 

نقش رژیم غذایی در فرم سینه

یکی از اشتباهات مادران، بعد از زایمان و در دوران شیردهی، حذف چربی‌های اشباع‌شده است؛ زیرا تصور می‌کنند که این کار باعث لاغری و کاهش وزن بعد از زایمان می‌شود؛ اما لازم است بدانید که قطع مصرف چربی‌های اشباع شده موجب افتادگی سینه‌ها و آسیب پوستی به‌خصوص در اطراف سینه می‌شود.

همچنین مصرف چربی‌های اشباع‌شده به پیشگیری از ترک‌های دوران بارداری کمک می‌کند. در نتیجه حتماً در دوران شیردهی برنامه غذایی سالم و اصولی داشته باشید و از غذاهای سرشار از چربی اشباع‌شده مثل تخم‌مرغ، لبنیات و گوشت استفاده کنید.

 

درمان افتادگی سینه با تمرینات ورزشی

قبل و بعد از انجام حرکات، حتماً از ویدئوی «گرم‌کردن بدن» و «سرد کردن بدن» در سایت djbaz استفاده کنید. همچنین می‌توانید حرکات کششی یوگا را نیز انجام دهید.

  حرکت پرس سینه خوابیده

پرس سینه یکی از بهترین تمریناتی است که مربیان ورزشی، برای رفع افتادگی سینه پیشنهاد می‌کنند.

برای انجام این حرکت، روی زمین دراز بکشید و با هر دست، یک دمبل با وزنِ کم بگیرید. سپس دست‌هایتان را روی سینه‌ها قرار داده و به‌آرامی دست‌هایتان را رو به بالا ببرید تا کاملاً باز و کشیده شوند؛ به مدت ۱۵ ثانیه در این حالت بمانید و سپس به‌آرامی به وضعیت ابتدایی حرکت بازگردید. این حرکت مؤثر را هر روز در ۳ ست با ۱۰ تکرار انجام دهید تا به مرور سینه‌هایی خوش‌فرم و سفت داشته باشید.

حرکت شنا روی دیوار

حرکت شنا علاوه‌بر افزایش توان بدنی، در خوش‌فرم‌کردنِ کل بدن به‌خصوص تقویت  عضلات سینه‌ای و سفت‌کردنِ سینه‌ها نقش به‌سزایی دارد.

برای انجام این حرکت مؤثر، ابتدا مقابل دیوار بایستید و سپس کف هر دو دستتان را روی آن بگذارید. به بدن خود زاویه بدهید و پاهایتان را عقبت‌تر از بدن قرار دهید.

حالا آرنج را خم کرده و (بدونِ اینکه شکم و سینه‌تان با دیوار در تماس باشند) آن‌ها را تا حد ممکن به دیوار نزدیک کرده و کف دست‌هایتان را به سطح آن فشار دهید. این حرکت را در ۳ ست ۱۵ تایی یا ۴ ست ۱۰ تایی تمرین کنید.

حرکت جلو بازو از پهلو

بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

این حرکت در تقویت عضلات زیربغل و بالا بردنِ سینه بسیار مؤثر است.

برای شروع ابتدا بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز کنید. حالا یک دمبل با وزن کم را در دست راست گرفته و دستتان را به حالت مورب، رو به زمین بگیرید.

سپس همان دست را بالای شانه برده و صاف و ثابت نگه‌دارید. بعد از چند ثانیه، دست خود را به وضعیت اول شروع حرکت برگردانید. سپس دوباره همین تمرین را با دست دیگرتان نیز انجام دهید. این حرکت را با هردو دست و ۱۵ مرتبه تکرار تمرین کنید.

حرکت پلانک

بهترین درمان افتادگی سینه

حرکت پلانک در خوش‌فرم کردن سینه و تخت شدن شکم مجزه می‌کند.  برای انجام این حرکت فوق‌العاده، در حالت دمر روی زمین قرار بگیرید. تمام توان خود را به کار گرفته تا بتوانید وزن بدنتان را با انگشتان پا و ساعد کنترل کنید.

در این حالت باید بازوها از آرنج خم شده و بین بازو و ساعد، زاویه ۹۰ درجه تشکیل شود و بازوها کاملاً زیر شانه‌هایتان قرار بگیرد.سعی کنید بدنتان را در همین حالت ثابت نگه دارید و به طرفین منحرف نشوید. حرکت پلانک را در ۳ ست با ۱۰ شمارش، انجام دهید.

 

  حرکت فلای با دمبل

بهترین درمان افتادگی سینه بعد از زایمان

برروی یک سطح صاف خوابیده و با هر دست خود یک دمبل با وزنِ کم بگیرید. سپس هر دو دمبل را در مقابل سرشانه‌تان گرفته و آرنجتان را کمی به سمت بیرون خم کنید.

حالا دست‌های خود را مانند کمان فرم داده و عمل دم انجام دهید. سپس دست‌هایتان را به‌آرامی باز کنید. دقت داشته باشید که عضلات سینه‌تان حالت کشیدگی را داشته باشد. بعد از مکثی کوتاه و انجام بازدم، به‌آرامی به حالت ابتدای حرکت بازگردید. این حرکت را در سه ست ۱۲ تایی انجام دهید.

تا حد ممکن، نیم تا یک ساعت بعد از تمرینات ورزشی، شیردهی انجام ندهید.

 

 

درباره‌ی attar

حتما ببینید

کشیدگی کشاله ران چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

کشیدگی کشاله ران چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

کشیدگی کشاله ران نیز همانند بسیاری از آسیب دیدگی های ورزشی می تواند ناشی از …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *