خانه / مقالات / سلامت و بهداشت / افزایش قد با راه های سریع و آسان

افزایش قد با راه های سریع و آسان

امروزه افراد زیادی وجود دارد که به دنبال روش های برای افزایش قد هستند . افزایش قد با راه های سریع و آسان

عوامل تاثیر گذار در افزایش قد

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث قد بلندی شما شود که عبارتند از :

عوامل ژنتیکی

یکی از مهم ترین عواملی که شما در دسته بندی افرادی قد بلند قرار می دهد عوامل ژینتکی می باشد .

اگر در یک خانواده قد بلند به دنیا آمده باشید بدون شک شما یک فرد قد بلند خواهید بود چرا که ۶۰ تا ۸۰ درصد بلند بودن قد به عوامل ژنتیکی بستگی دارد .

اگر در یک خانواده قد کوتاه یا میانه قد به دنیا آمده باشید یک فرد قد بلند نخواهید بود اما روش های برای بلند شدن قد تان وجود دارد .

عوامل محیطی

شاید به نظر شما عوامل محیطی تاثیر چندانی برای افزایش قد تان نداشته باشد .

اما باید به یاد داشته باشید که رژیم غذایی مناسب ، ورزش های روزانه یا فعالیت در یک رشته ورزشی خاص می تواند برای رشد قد تان موثر واقع شود.

سن بلوغ

در کنار دو عامل مهم که برای افزایش قد بسیار موثر هستد می توان به عامل سوم که سن بلوغ و میزان رشد در این سن را مورد بررسی قرار داد .

افزایش قد در دختران و پسران در اوایل سن بلوغ آغاز می شود .

در این زمان بهترین زمان است تا این که اقداماتی را برای قد بلند شدن تان انجام دهید .

دختران و پسرانی که در سنین رشد قرار دارید رژیم غذایی مناسب و حرکات ورزشی را نه باید فراموش کنید .

عوامل موثر برای افزایش قد

یکی از دغدغه های امروزی که خانم ها و آقایان مدام به آن فکر می کنید قد بلند می باشد .

قد بلند می تواند در موفقیت ها و روحیه شما موثر باشد که چرا باعث افزایش اعتماد به نفس می گردد .

خانم های که به دنبال زیبایی و چشم نواز بودن هستند قد بلند از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند به زیبایی آن ها بیفزاید .

علاوه بر این ها خانم ها و آقایانی که دارای قد بلند می باشد دارای اندام بسیار زیبا هستند .

این مورد جز مواردی است که همه به آن فکر خواهند کرد .

برای این که قدی بلند داشته باشید لازم است نکاتی که در قسمت زیر وجود دارد را مطالعه نموده و انجام دهید .

رژیم غذایی مناسب و افزایش قد

یکی از مواردی که می تواند بسیار موثر باشد مواد غذایی است که شما در طول روز استفاده می کنید .

اگر بدن شما کمبو مواد غذایی و ویتامین ها ، پروتئین ها را نداشته باشد به راحتی می توانید زمینه رشد را فراهم سازید .

سالم ترین برنامه غذایی عبارتند از :

  • استفاده از میوه های تازه و غنی از ویتامین ها
  • مصرف سبزیجات تازه در کنار وعده های غذایی
  • مصرف دقیق حبوبات در وعده های غذایی
  • مصرف پروتئین
  • استفاده از محصولات لبنیاتی

ترکیبات غذایی که مصرف آن بسیار مهم و ضروری می باشد عبارتند از :

  • مواد غذایی که دارای چربی اشباع شده است
  • استفاده از مواد غذایی که دارای قند می باشد

در این قسمت به تفصیل در مورد مواد غذایی موثر برای افزایش قد را برای تان بیان خواهیم نمود .

استفاده از محصولات لبنیاتی

محصولات لبنیاتی به دلیل داشتن مقدار زیادی از پروتئین ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، فسفر و روی می باشد می تواند برای افزایش و رشد قد مناسب باشد . افزایش قد با راه های سریع و آسان

برای این که فرزندان تان دارای افراد قد بلند باشند بهتر است یک رژیم غذایی غنی از محصولات لبنی برای آنها در نظر بگیرید .

در برنامه غذایی خود موز را اضافه کنید

اگر می خواهید قد و وزن تان افزایش یابد لازم است از موز میل کنید .

موز منبع غنی از پتاسیم ، کلسیم ، باکتریا مفید پروبیوتیک که می تواند برای رشد و افزایش قد موثر واقع شود .

پتاسیم که در موز موجود است از ضعف استخوان ها جلو گیری می کند علاوه بر آن تاثیرات منفی سودیم را کاهش خواهد داد .

علاوه بر این ها باکتری های پروبیوتیک  که در موز موجود است باعث می شود جذب کلیسم را افزایش دهد .

کلسیم مانع ضعیف شدن استخوان ها شده و باعث رشد و مستحکم شدن استخوان ها می گردد .

تخم مرغ را فراموش نکنید

رژیم غذایی که می تواند با کم ترین هزینه بیشترین تاثیرات را بگذارد تخم مرغ است .

زمانی که شما می خواهید یک رژیم غذایی سالم برای افزایش قد و وزن تان داشته باشید باید تخم مرغ را به آن علاوه کنید .

تخم مرغ به دلیل این که منبع غنی از پروتئین می باشد می تواند باعث رشد شما گردد .

اگر با مصرف تخم مرغ نمی خواهید اضافه وزن را داشته باشید بهتر است سفیده تخم مرغ را استفاده کنید .

فقط زرده تخم مرغ است که می تواند موجب افزایش وزن تان شود . افزایش قد با راه های سریع و آسان

افزایش قد با ماهی

ویتامین D یکی از مواردی است که در افزایش و رشد قد می تواند بسیار موثر واقع شود .

برای این که ویتامین D کامل بدن خود را تامین کنید لازم است ماهی میل کنید .

گوشت ماهی که غنی از ویتامین D و امگا۳ می باشد باعث مستحکم شدن و رشد استخوان ها در دوره بلوغ می شود .

پروتئین موجود در ماهی از ساییده شدن و پوکی استخوان ها جلو گیری می کند .

استفاده از سبزیجات

سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات و فیبر می باشد می تواند فعالیت های هورمون های رشد را تسریع بخشد .

برای این کار کافیست در وعده های غذایی خود از سبزیجات که منبع غنی فیبر هستند استفاده کنید .

در ضمن به یاد داشته باشید مصرف این گونه از سبزیجات باعث تناسب اندام تان می گردد .

آجیل بخورید تا قد بلند شوید

شاید برای شما غیر قابل باور باشد که همین دانه های کوچک تنقلاتی می تواند باعث افزایش قد تان شود .

آجیل های خوشمزه همچون بادام ، تخم کدو و تخم دانه کتان برای افزایش و رشد سریع شما بسیار موثر است .

تنقلات فوق باعث مستحکم شدن بافت استخوان ها می گردد .

علاوه بر این تخم دانه کتان و بادام منبع غنی از آمینو اسید های لازم بدن می باشد .

آمینو اسید ها موجب بهبود عمل کرد هورمون های رشد شده و می تواند باعث افزایش قد شما شود .

گوشت مرغ را به هدف افزایش قد تان میل کنید

مرغ یکی دیگر از منابع غنی پروتئین می باشد که می تواند برای رشد استخوان ها مفید باشد .

اگر قصد دارید بعد از سن ۲۴ سالگی افزایش قد داشته باشید بهتر است مرغ میل کنید .

برای افزایش قد لازم است در روز حداقل ۵۰ گرم مرغ استفاده کنید .

حرکات مهم و کاربردی برای افزایش قد

افزابش قد با ورزش

۱ . شنا برای افزایش قد

شنا یکی از موثر ترین رشته های ورزشی می باشد که می تواند سلامت قلب و عروق خونی را تامین نماید .

برای این که وزن خود را کاهش دهید و تناسب اندام داشته باشید یهتر است شنا را فراموش نکنید .

حرکاتی که در زمان شنا کردن انجام می دهید در واقع حرکات کششی می باشد که به ماهیچه ها و رباط های مفاصل اجازه می دهد تا فعالیت کافی را داشته باشند .

اگر شما به طور منظم در هفته ۵ ساعت را برای شنا اختصاص دهید بعد از یک مدت کوتاه افزایش قد تان را حس خواهید کرد .

۲ . حرکات پرشی

حرکاتی پرشی باعث می شود که هورمون های رشد فعالیت شان افزایش یابد و استخوان ها را مستحکم می سازد .

علاوه بر آن زمانی که حرکات پرشی را انجام می دهید باعث میشود استخوان ها و ماهیچه های کمر و ساق پا به طور طبیعی افزایش یابند .

۳ . حرکات مثلثی برای افزایش قد

یکی از حرکات ورزشی که به طور اعجاب انگیزی بر روی بدن تاثیر می گذارد حرکات مثلثی است .

حرکات مثلتی باعث می شود ستون فقرات ، کشاله ران ، باسن و ساقه پا را کش آورده و باعث قوی شدن عضلات می گردد .

علاوه بر آن این حرکات باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و هضم غذا می شود .

۴ . حرکات خم شده که صورت به سمت پایین باشد

این یکی از راه های افزابش قد است که می توانید برای افزایش قد خود از این حرکات استفاده کنید .

حرکاتی که صورت به سمت زمت و به حالت خم شده می باشد در واقع بهترین نوع حرکات یوگا می باشد .

در این روش استخوان های زانو و ستون فقرات کش خود و می تواند موجب افزایش قد شما گردد .

در این نوع از ورزش لازم است بدن خود همچون هشت بر روی زمین قرار دهید .

۵ . حرکات ورزشی برای لگن و کمر

بهترین و موثر ترین حرکاتی که می تواند باعث افزایش قد شما شود حرکات ورزش کمر می باشد .

این حالت باعث می شود پا ها و کمر تان برای بلند شدن قد آماده شوند .

در این روش لازم است بر روی یک سطح صاف دراز بکشید .

پا های تان را از قسمت زانو خم کنید و سپس کمر و باسن را از زمین جدا ساخته تا با زانو های تان در یک خط موازی قرار گیرند .

خواب کافی داشته باشید

علاوه بر این که شما باید مواد غذایی مناسب استفاده کنید و حرکات ورزشی را انجام دهید .

باید کار های دیگری همچون خواب کافی را باید مراعات کنید .

منظور از خواب کافی این نیست که شما برای مدت زمان طولانی بخوابید و قد تان افزایش یابد .

بلکه منظور از خواب کافی این است که در سنین پایین تر خواب به موقع و کافی داشته تا مراحل رشد روند طبیعی خود را طی کند .

به طور مثال ساعت خواب برای کودکان و نو جوانان را مشاهد کنید .

نوزادان تا ۳ ماهگی هر روز بین ۱۴-۱۷ ساعت باید خواب شوند .

نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه ۱۲ تا ۱۷ ساعت خواب را در روز داشته باشند .

کودکان نوپا ۱ – ۲ ساله ۱۱ تا ۱۴ ساعت در طول شبانه روز باید بخوابند .

بچه های کوچک کودکان ۳ -۵ ساله ۱۰ تا ۱۳ ساعت لازم است در بخوابند .

کودکان ۶ تا ۱۳ ساله ۹ تا ۱۱ ساعت خواب برای شان کافی است .

نوجوانان سنین ۱۴-۱۷ سال هشت تا ده ساعت می تواند برای شان موثر واقع شود .

بزرگسالان سنین ۱۸-۶۴ هفت تا نه ساعت اگر بخوابند بهترین حالت ممکن برای شان خواهد بود .

بزرگسالان مسن تر از ۶۵ سال و بالاتر هفت تا هشت را باید برای خواب خود در نظر گیرند .

افزایش قد

فعالیت های منظم در طول بیست و چهار ساعت از شبانه روز

برای این که فعالیت های بدنی دقیق و منظم انجام دهید لازم است برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا در طول روز وقت برای فعالیت های ورزشی داشته باشید .

در کنار این که شما ورزش روزانه را به طور منظم انجام می دهید بهتر است در یک رشته اختصاصی شروع به ورزش کنید .

در این حالت بدن شما آماده به افزایش قد رشد بهتر خواهد داشت .

فعالیت های دیگر که می تواند برای شما موثر باشد عبارت از :

  1. دوچرخه سواری
  2. طناب بازی
  3. ورزش یوگا

قرار گرفتن در یک حالت مناسب

برای این که رشد تان سریع تر شود و افزایش قد داشته باشید لازم است در زمان نشستن ، دراز کشیدن و ایستادن بدن خود را بهترین حالت ممکن و درست نگهدارید .

چرا که نشستن نا درست باعث می شود استخوان های کمر و ستون فقرات تان را کوتاه تر کند .

نتیجه گیری

امروزه افراد زیادی وجود دارد که به دنبال روش های افزایش قد هستند .

داشتن قد بلند به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از عوامل ارثی و عوامل محیطی می باشد .

اما جای نگرانی نیست چرا که شما با روش های فوق می توانید افزایش قد داشته باشید .


 

  •  افزایش قد
  •  افزایش قدرت بدنی
  •  افزایش قد کودکان
  •  افزایش قدرت مغز
  •  افزایش قد با فیزیوتراپی
  •  افزایش قدرت حافظه
  •  افزایش قد با قانون جذب
  •  افزایش قد در موسسه رویان
  •  افزایش قد با جراحی

افزایش قد با دارو

 

درباره‌ی attar

حتما ببینید

بزرگ کردن سینه : طبیعی ترین روش های حجم دهی و بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه : طبیعی ترین روش های حجم دهی و بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه : طبیعی ترین روش های حجم دهی و بزرگ کردن سینه بزرگ …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *